WYBORY SPOŁECZNYCH INSPEKTORÓW PRACY W PwC

Pracownicy PwC wybierają Społecznych Inspektorów Pracy.
Za organizację wyborów odpowiada Związek Zawodowy PwC. 

Koleżanki i Koledzy!

Społeczna Inspekcja Pracy (SIP) jest ważnym elementem systemu ochrony pracy funkcjonującego w Polsce. Jest to służba społeczna pełniona przez pracowników, mająca na celu zapewnienie przez pracodawców bezpiecznych i higienicznych warunków pracy oraz ochronę uprawnień pracowniczych. Pracownik, który jest Społecznym Inspektorem Pracy, ma prawo kontrolować BHP, teren zakładu pracy, regulacje oraz procesy w nim panujące. Dba o bezpieczeństwo i godne warunki pracy pracowników.

W PwC planujemy stworzyć oddziałowe stanowiska SIP w każdym mieście (biurze) oraz stanowisko zakładowego SIP. 
Ze względu na pełnioną funkcję, zatrudnienie pracownika w roli SIP jest chronione ustawą. 

KIM JEST SPOŁECZNY INSPEKTOR PRACY? 
Społeczni Inspektorzy Pracy uzupełniają i wspierają działania Państwowej Inspekcji Pracy. Są pracownikami danej firmy, więc mają dobrą znajomość warunków pracy, jakie w niej panują. Mogą na bieżąco monitorować przestrzeganie przez pracodawcę przepisów i reagować niezwłocznie w razie ich naruszenia. Gdy jest to niezbędne, mogą wnioskować o kontrolę Państwowej Inspekcji Pracy. 
Polecamy zapoznać się z: 
– Opisem stanowiska SIP na stronie PIP >>
– Regulaminem wyborów SIP w PwC >> 
– Ustawą na temat Społecznej Inspekcji pracy >>

POSZUKUJEMY KANDYDATÓW NA STANOWISKA SIP W KAŻDYM BIURZE PWC! ZGŁOŚ SWOJĄ KANDYDATURĘ!

Koleżanki i koledzy, zapraszamy do kandytowania na Społecznego Inspektora Pracy w swoim biurze. SIP ma prawo kontrolować BHP, teren zakładu pracy, regulacje oraz procesy w nim panujące, by dbać o bezpieczeństwo i godne warunki pracy pracowników. 
 
Warunkami do kandydowania są: 
– znajomość ustawy o społecznej inspekcji pracy,
– znajomość regulaminu wyborów SIP,
– co najmniej dwuletni staż pracy w branży, w której działa zakład pracy i co najmniej roczny staż pracy w PWC,
– nieobejmowanie stanowska kierownika jednostki organizacyjnej lub stanowiska kierowniczego. 
 
By zgłosić swoją kandydaturę, wystarczy wypełnić deklarację, napisać parę zdań o sobie i wysłać na skrzynkę e-mail związku: zwiazekzawodowypracownikowpwc@gmail.com
 
Deklarację pobierzesz, klikając tutaj>>


JAK GŁOSOWAĆ?

Dla każdego oddziału (biura) wybory odbywają się niezależnie. Nad procesem wyborów nadzór sprawuje Komisja Wyborczo-Skrutacyjna wybrana przez Związek Zawodowy. 

Terminy wyborów będą ogłoszone na stronie Związku Zawodowego wraz z kandydatami do poszczególnych oddziałów, po zamknięciu zbierania kandydatur. 

Głosowanie odbywać się będzie za pomocą formularzy Google Forms.

Pierwszy formularz dostępny będzie już wkrótce na stronie i będzie służył do weryfikacji pracownika poprzez podanie Imienia i Nazwiska oraz adresu e-mail w domenie pracodawcy.

Drugi formularz przeznaczony do głosowania będzie anonimowy oraz wysyłany bezpośrednio na prywatną skrzynkę e-mail wyborcy.
Głosowania odbywać się będą w pięciogodzinnym oknie czasowym.