
WYBORY SPOŁECZNYCH INSPEKTORÓW PRACY W PwC
Pracownicy PwC wybierają Społecznych Inspektorów Pracy.
Za organizację wyborów odpowiada Związek Zawodowy PwC.
Koleżanki i Koledzy!
Społeczna Inspekcja Pracy (SIP) jest ważnym elementem systemu ochrony pracy funkcjonującego w Polsce. Jest to służba społeczna pełniona przez pracowników, mająca na celu zapewnienie przez pracodawców bezpiecznych i higienicznych warunków pracy oraz ochronę uprawnień pracowniczych. Pracownik, który jest Społecznym Inspektorem Pracy, ma prawo kontrolować BHP, teren zakładu pracy, regulacje oraz procesy w nim panujące. Dba o bezpieczeństwo i godne warunki pracy pracowników.
W PwC planujemy stworzyć oddziałowe stanowiska SIP w każdym mieście (biurze) oraz stanowisko zakładowego SIP.
Ze względu na pełnioną funkcję, zatrudnienie pracownika w roli SIP jest chronione ustawą.
KIM JEST SPOŁECZNY INSPEKTOR PRACY?
Społeczni Inspektorzy Pracy uzupełniają i wspierają działania Państwowej Inspekcji Pracy. Są pracownikami danej firmy, więc mają dobrą znajomość warunków pracy, jakie w niej panują. Mogą na bieżąco monitorować przestrzeganie przez pracodawcę przepisów i reagować niezwłocznie w razie ich naruszenia. Gdy jest to niezbędne, mogą wnioskować o kontrolę Państwowej Inspekcji Pracy.
Polecamy zapoznać się z:
– Opisem stanowiska SIP na stronie PIP >>
– Regulaminem wyborów SIP w PwC >>
– Ustawą na temat Społecznej Inspekcji pracy >>

POSZUKUJEMY KANDYDATÓW NA STANOWISKA SIP W KAŻDYM BIURZE PWC! ZGŁOŚ SWOJĄ KANDYDATURĘ!

JAK GŁOSOWAĆ?
Dla każdego oddziału (biura) wybory odbywają się niezależnie. Nad procesem wyborów nadzór sprawuje Komisja Wyborczo-Skrutacyjna wybrana przez Związek Zawodowy.
Terminy wyborów będą ogłoszone na stronie Związku Zawodowego wraz z kandydatami do poszczególnych oddziałów, po zamknięciu zbierania kandydatur.
Głosowanie odbywać się będzie za pomocą formularzy Google Forms.
Pierwszy formularz dostępny będzie już wkrótce na stronie i będzie służył do weryfikacji pracownika poprzez podanie Imienia i Nazwiska oraz adresu e-mail w domenie pracodawcy.
Drugi formularz przeznaczony do głosowania będzie anonimowy oraz wysyłany bezpośrednio na prywatną skrzynkę e-mail wyborcy.
Głosowania odbywać się będą w pięciogodzinnym oknie czasowym.